Vrijdag 27 juni in Chemainus - Reisverslag uit Chemainus, Canada van Fokke en Marian Boer - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 juni in Chemainus - Reisverslag uit Chemainus, Canada van Fokke en Marian Boer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 juni in Chemainus

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Marian

29 Juni 2014 | Canada, Chemainus

Vrijdag 27 juni
Het regende vannacht hevig ook vanmorgen was het regenachtig, helaas dus geen zon gezien in de omgeving waar we het eigenlijk wel hadden verwacht. Omdat het er ook niet aar uitzag dat het zou opklaren vertrekken we weer vanuit Tofino richting oostkust.
We nemen niet de gebruikelijke highway maar de Highway A’s , dit zijn over het algemeen de voormalige highways die vaak 2 baans zijn en mooiere routes, al rijd je soms wat meer km. Dus ook vandaag zo’n A weg, we rijden door Coombs een echt maf dorp, met verschillende kledingwinkels met kleding uit de flower power tijd. Wat souvenierswinkeltjes, wat lunchrooms waarvan er één een dak van gras heeft waar geiten op grazen. Verder is er een pleintje waarop giga beelden staan van Boedah tot adelaars, engelen, leeuwen enz.
Na deze stop weer verder, we doen Chemainus aan een heel bijzonder stadje waar voornamelijk indianen wonen, Het is net een wildwest stadje met oude houten gebouwen in allerlei vrolijke kleuren en op vele panden staan schilderingen over de historie van de streek, er is een route door het stadje gemaakt met gele voetstappen, dus als we die volgen komen we langs alle beschilderingen en andere bijzondere plaatsen van het stadje.
We rijden door naar Duncan een stadje dat bekend staat om zijn vele totempalen en indianenreservaten. Bij de plaatselijke Info krijgen we te horen dat er maar 1 camping in Duncan is en dat deze is volgeboekt vanwege het speciale feestweekend dat komend weekend plaatsvindt met een Farmermarkt. Dus krijgen we het advies om naar de camping aan de Osbornebay te Crofton te gaan,, ze informeert voor ons en er is plaats.
Nu staan we dus aan de oostkust van Vancouver Island.

Tags: Crofton