Woensdag 18 juni Buffalo Museum en Banff shoppen - Reisverslag uit Banff, Canada van Fokke en Marian Boer - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juni Buffalo Museum en Banff shoppen - Reisverslag uit Banff, Canada van Fokke en Marian Boer - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juni Buffalo Museum en Banff shoppen

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Marian

22 Juni 2014 | Canada, Banff

We blijven nog een dag en nacht in Banff. Er rijdt eer bus vanaf de camping richting Banff, dus besluiten we die te nemen en laten de camper op de camping staan.
Vandaag alles verder te voet, alleen al van onze campingplaats naar de bushalte op dezelfde camping is al ca. 2 km dus een goed begin…..
In Banff het stadje bekeken het is er gezellig druk én toeristisch, er is een Farmersmarkt waar mijn voornamelijk zelf gemaakt en geteeld voedsel verkoopt, van smoothies, koeken, vlees en vis produkten als fruit en groente dat biologisch is geteeld. We kopen o.a.gedroogde beef echt Canadees zo blijkt en best lekker.
We bezoeken het Buffalo museum over de geschiedenis van de indianen met de bijbehorende giftshop waar we ook wat inkopen doen.
Ook weer de nodige boodschappen ingeslagen en ons ook verbaasd over de prijzen hier zoals een halve liter yoghurt $4,95 omgerekend zo’n dus 4 euro, zak gemengde sla 5 euro, iemand voor ons kocht een pakje sigaretten 14 euro enz enz het is hier dus echt een flink stuk duurder. We hadden er eigenlijk niet zo opgelet, maar de andere Nederlanders klaagden erover en vandaag viel het ons dus ook op, maar goed, beter duur dan niet te koop ….
Vandaag was onze eerste zonovergoten dag, heerlijk weer om buiten te zijn en alles te voet te bekijken.
Morgen zijn we van plan weer naar het westen te trekken via de Icefields Highway dus ook dat wordt weer een hele belevenis